kwietnia 01, 2021

Wielkanoc w przedszkolu - nauczanie zdalne - piątek

                                                                



Na piątek proponuje:

1. Zabawa pantomimiczna. „Przygotowania do świąt” 
Dziecko ruchem przedstawia czynność, jaką wykonuje w domu przed świętami: np. odkurzanie, pieczenie, mycie okien, ścieranie kurzu, trzepanie dywanów itp. Rodzic odgaduje, jaka to czynność. Następuje zamiana ról. Do zabawy można wykorzystać poniższe obrazki. Kto wylosuje dany obrazek, wykonuje wskazaną czynność.



2. Zapoznanie z wierszem Ewy Skarżyńskiej Wielkanocny stół. Podczas czytania wiersza dzieci mogą oglądać ilustrację- Wielkanocny stół - ilustracja.

Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
a przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuścimy wiosnę.
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe.

Rozmawia z dziećmi na temat wiersza: 
-Co znajdują się na stole Wielkanocnym? 
-Kto usiądzie przy stole? 
-Jaki nastrój panuje podczas świąt?


3. W ramach podsumowania tygodnia - Zadania wielkanocne dla dzieci



*"Śniadanie wielkanocne"
Drodzy rodzice, zachęcam do zaangażowania dzieci w nakrywanie stołu i przygotowanie wielkanocnego śniadania. Można pokazać dzieciom prawidłowe rozmieszczenie sztućców i naczyń na stole, pozwolić przenieść lekkie rzeczy, porozkładać serwetki lub pomóc w przygotowaniu posiłków : ).


Dodatkowo, do wyboru:

1.  Zapoznanie z symboliką niektórych produktów znajdujących się na stole.
Pisanka – symbol życia.
Baranek – symbol zmartwychwstania Chrystusa.
Chorągiewka – znak zwycięstwa.
Palmy – nawiązują do wjazdu Chrystusa do Jerozolimy i powitania go przez mieszkańców miasta.
Świąteczne palmy miały zapewnić dobre plony, chronić przed pożarami i chorobami.
Bazie – spożywano, gdyż wierzono, że chroni to przed bólem i dodaje sił. Są symbolem budzącej
się wiosny.

2. Zabawy matematyczne. Dziecko siada przy stole, na którym leżą liczmany, np. nakrętki po napojach lub pompony. Rodzic podaje treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów:

-W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świą­tecznego śniadania?
-Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?
-Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?
-Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty i 4 fioletowe. Niestety, klej był zbyt słaby i 2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?
(źródło- Mac edukacja- Przewodnik metodyczny Olek i Ada cz.3)


3.  Wielkanocne rysowanie zajączka



Jeśli jeszcze ktoś nie widział to sprawdźcie koniecznie:

Dziękuje za ten intensywny tydzień, za wiadomości i miłe reakcje, które motywowały mnie do dalszej pracy :). Życzę cudownych chwil, dużo spokoju i radości w te Święta Wielkanocne :).


4 komentarze:

  1. Wspaniałe pomysły na zorganizowanie ciekawych zajęć! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ❤ takie słowa motywują do dalszej pracy :))

      Usuń
  2. Super pomysły, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń